Tuesday, August 25, 2009

LOST WATER FALL THE MYSTERY OF NATURE...

Catatan perjalanan pencarian Air Terjun Yang Hilang bermula pada 26 Jun 2009 hingg 29 Jun 2009. Perjalanan bermula di base Middle Earth dengan mengunakan jentera liar 4x4 milik Middle Earth. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 20 minit dari pekan Jerantut ke Kaki bukit off road untuk merasai pengalaman pertama menakluki off road mengunakan jentera 4x4.




Titian kayu balak yang dibina sebelum ini akhirnya tumpas oleh kenakalan jentera liar 4x4 yang kami naiki. Kami beramai-ramai terpaksa bergotong royong untuk membina titi yang baru.




Ini adalah di antara lokasi mencabar bagi jentera 4x4 untuk dilepasi. Banyak juga jentera 4x4 yang kecundang dan terpaksa ditarik hahaha...



Perjalanan akhirnya sampai di base kem kami yang sungguh selesa 5 ***** treatment untuk solat, makan dan berehat. Kami bermalam di situ untuk mengumpul kembali tenaga-tenaga yang telah semakan kurang sebelum menjejak The Lost Water Fall seawal pagi esok.



Penjejakan bermula dengan bacaan doa sebelum melangkah ke dalam hutan. Walaupun penat tak abis lagi tapi langkah harus diteruskan. Perjalanan dianggarkan 3 jam 30 minit untuk sampai ke Lost Water Fall dan Air Terjun Latar Lebah. Trek adalah terdiri daripada pendakian, menuruni curam, merentasi sungai, dan berjalan di lereng-lereng sungai yang melicinkan. Benda dah biasa relak je la...hahahah. Dalam hutan tu ada la tangkap-tangkap gambar sikit untuk habuan orang yang pegi.





Bersambung....

No comments:

Post a Comment